Oh She Glows Elke Dag | Recensie op De Groene Keuken

Weekmenu #44

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets van me liet horen. Maar eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik niet veel zin had om te bloggen, en dan laat ik het beter voor wat het is. Ik had wel zin om in de keuken te staan de afgelopen week en het resultaat is ernaar! Er is heel wat lekkers op tafel gekomen, mede dankzij enkele leuke kookboeken, waarover ik binnenkort met veel plezier meer zal vertellen.

Maandag : Penne met pittige tomatensaus
Omdat maandag blijkbaar pastadag is (en ook omdat het zo lekker is).

Weekmenu #44 | De Groene Keuken

Dinsdag : Soep van 6 groenten en ‘kaas’ uit Oh She Glows Elke Dag
Wat een lekkere soep! Boordevol groenten, een heerlijk kazig smaakje en perfecte croutons.

Woensdag : Aubergineshakshuka met tahinsaus uit Het Nieuwe Vegalicious met rijst en tofuscramble
Ik was al lang geïntrigeerd door de beroemde shakshuka, aangezien ik nog een aubergine had die op moest, maakte ik dit gerecht uit Het Nieuwe Vegalicious. Omdat we uiteraard geen eieren eten, maakte ik er een tofu scramble bij om toch de smaak een beetje er bij te hebben. Geslaagd!

Weekmenu #44 | De Groene Keuken

Donderdag : Tostada’s met erwten, groene asperges en gebakkenbonenpuree uit Het Nieuwe Vegalicious
Een erg lekker gerecht, hoewel er wat meer pit in mocht zitten. Ik hou wel heel erg van de veelzijdigheid van tortilla wraps, zeker als ze wat gebakken zijn in de pan vind ik het heerlijk.

Vrijdag : Aspergesoep, quinoa met asperges en erwten, noedels met hetzelfde en sinaas-gembersaus, wortel-kikkererwtensalade en champignon-walnootballetjes
Omdat mijn liefste vriendjes kwamen eten, maakte ik verschillende gerechten klaar (en ik vergat – warhoofd dat ik ben – mijn champignons, die ik aan het warm houden was, uit de oven te halen). Het werd een lekkere en gezellige avond, of dat vond ik er toch van.

Weekmenu #44 | De Groene Keuken

Zaterdag : Chili Cheeze nacho’s uit Oh She Glows Elke Dag
Op zaterdag had ik weinig zin om te koken, maar ik had mijn zinnen gezet op deze chili cheeze nacho’s. Blij dat ik de moeite genomen had om deze klaar te maken want ze waren echt super! Ik voegde wel wat meer edelgist toe aan de cheeze omdat ik hou van dat extra kazig smaakje.

Zondag : Moussaa (aubergine, kikkererwten en tomatensaus), hummus en broodje falafel bij Shaam
Ik heb denk ik een nieuw favoriet plekje gevonden in Hasselt! Nadat we in Brussel meestapten in de Grote Parade, gingen we ’s avonds bij Shaam eten. Er staan echt veel vegan gerechtjes op de kaart en het is nog lekker ook.

Wat voor lekkers at jij afgelopen week?

2 gedachtes over “Weekmenu #44

  1. Maaike zegt:

    De shakshuka met houmous van de groene meisjes is echt het beste recept ooit!! Voel je niet verplicht natuurlijk, maar ik hoop dat je benieuwd wordt en het probeert.. Het is het echt waard! Liefs

Geef een reactie

