Weekmenu #45 | De Groene Keuken

Weekmenu #45

Een nieuwe week vraagt om een nieuw weekmenu. Naar gewoonte passeerden weer veel simpele en snelle dingen de revue, maar het was wel heel gevarieerd en lekker. Op nog van die smakelijke weken!

Maandag : Pasta met zongedroogde tomaat (uit Oh She Glows ED) en broccoli
Zoals ik al in het review over Oh She Glows Elke Dag zei, de pasta met zongedroogde tomaat uit Isa Does It is veel lekkerder.

Weekmenu #45 | De Groene Keuken

Dinsdag : Cauliflower wings met quinoa-doperwt-asperge salade, wortel-kikkererwtensalade en Turks brood
Dit ga ik zéker vaker maken! Ik ga wel nog wat spelen met het originele recept, dat ik bij Hot For Food vond, maar het was al erg lekker. Dit proefde trouwens helemaal naar de zomer, maar wat wilt ge met slaatjes en Turks brood.

Woensdag : Spaghetti bolognese (met sojagehakt)
Want een weekmenu zonder spaghetti, da’s toch een beetje apart he…

Donderdag : Hor fun noedels met paddenstoelen (uit Het Nieuwe Vegalicious) met broccoli en wortel
Nog een geslaagd gerecht uit een kookboek. Ik voegde wel extra groenten toe, omdat het anders maar wat pover was. Het was niet wauw, maar het heeft toch gesmaakt.

Vrijdag : Frietjes met een spinazieschnitzel van SoFine
Frietjes made by mama, daar kan niks tegenop. De spinazieschnitzel vond ik trouwens best lekker! Ik eet niet meer zo vaak burgers uit de supermarkt, dus het is wel fijn om eens eentje te proberen dat dan ook nog goed is.

Weekmenu #45 | De Groene Keuken

Zaterdag : buffet bij Lekker Gec, met o.a. seitansaté, bruine rijst, baba ganoush, linzensalade, aspergesalade, wortel-kardemompuree…
Wie kan nu nee zeggen tegen een vegan buffet? Ik vind het altijd geweldig om van alle gerechten een klein beetje te proeven. Oh, en ze hebben ook lekkere milkshakes bij Lekker Gec. Hoe ik dat weet? Wel, héél misschien heb ik er eentje gedronken.

Zondag : Wontonsoep met noedels
Mijn ouders slagen erin om van iets simpel toch iets heel lekker te maken, ze bakken een ui, wat prei, chilipeper en gooien daar wat bouillon, miso, wontons ( uit de diepvriessectie van de Aziatische supermarkt) en noedels bij. Heet!

Zoals gewoonlijk ben ik ook weer nieuwsgierig naar het lekkerste wat jij de afgelopen week at, please tell me!

Een gedachte over “Weekmenu #45

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Mmm, een Lekker Gec- of Komkommertijdbuffet is véél te lang geleden hier…
    Even denken wat wij aten… Een pindacurry van De Groene Meisjes, asperges, … En deze week zijn het Italiaanse gerechten, voor de nieuwe #kookboekweek!

Geef een reactie

